Biznis magazín o podnikaní a financiách

Ako si vyberať spoľahlivých zamestnancov? Máme pre vás tipy, ako spoznáte spoľahlivých ľudí

Nájsť spoľahlivých ľudí je v tejto dobe pomerne zložité. No a ak zvolíte na pohovore nesprávneho človeka, tak môže vo vašej firme spraviť poriadny neporiadok. Hlavne ak hľadáte človeka na vyššiu pozíciu alebo rovno vášho zástupcu. V dnešnom článku vám dáme pár tipov na to, ako overiť, či je daný človek dostatočne spoľahlivý a tiež sa ukáže, či je na danú pozíciu vhodný. Tak poďme na to.

Ako si vyberať spoľahlivých zamestnancov? Máme pre vás tipy, ako spoznáte spoľahlivých ľudí
Ako si vyberať spoľahlivých zamestnancov? Máme pre vás tipy, ako spoznáte spoľahlivých ľudí (Foto: pixabay.com)

Začína to už pri životopise

Aj keď sa niekedy hovorí, že stačí na životopis pozrieť a hneď budete vedieť, či je kandidát vhodný na vašu pozíciu, tak to vždy nemusí byť úplne tak. Životopisy by ste si mali poriadne prezrieť a podľa požiadaviek na danú pracovnú pozíciu by ste ich mali pretriediť. Ak nemáte skúsenosti s výberom ľudí, tak vám to naozaj môže zabrať viac času. Čo sa týka motivačných listov, tak sa často ničím neodlišujú. V tomto prípade by ste mali hľadať niečo iné a výnimočné.

Testovanie osobne na pohovore

Pohovory by ste mali robiť maximálne na 2 kolá, aby ste potom neodradili kandidátov, ktorých by to už po čase omrzelo. Čo by ste sa ale mali pýtať zamestnanca priamo na pohovore? V prvom rade je potrebné overiť jeho odbornosť. Nie je to o tom, čo sa naučil naspamäť, ale aké sú jeho reálne znalosti v odbore. Dôležité sú aj skúsenosti a schopnosti. Ďalšou dôležitou témou je motivácia zamestnanca, pretože od toho sa bude odvíjať aj jeho výkonnosť. Otázkami sa skúste dopátrať aj k tomu, akú má človek osobnosť, pretože aj to ovplyvní dianie vo vašej spoločnosti.