Biznis magazín o podnikaní a financiách

Nebojme sa influencerov v marketingu. Kto sú a ako ich osloviť?

Influenceri využívajú podniky pre stratégiu digitálneho marketingu, a vyjadrujú sa v dobrom o produktoch alebo službách. Influenceri však nie sú to isté ako známe a slávne osobnosti. 15Jedná sa o osoby, ktoré získali v určitej oblasti veľký vplyv.

Nebojme sa influencerov v marketingu. Kto sú a ako ich osloviť?
Nebojme sa influencerov v marketingu. Kto sú a ako ich osloviť? (Foto: unsplash.com)

Influenceri s veľkým dosahom majú veľký počet sledovateľov na rôznych kanáloch, veľkú sledovanosť ich príspevkov, dojmov či názorov. Ide o heterogénnu skupinu ľudí, pretože sa venujú rôznym oblastiam bežného života. Pôsobia v oblasti športu a zdravého životného štýlu alebo sú odborníkmi pre počítačové hry, výber je rôznorodý a aj u nás pomerne veľký. Stačí, že prezentujú zaujímavo svoje vedomosti o podnikaní v akejkoľvek oblasti. Tieto osoby môžete vyhľadať na sociálnych sieťach, jednoducho ich oslovte.

Najčastejšie sa delia na tieto skupiny:
Bloggeri píšu o rôznych témach. Vďaka blogu majú veľký počet čitateľov a ľudí, ktorí ich názory sledujú. Práve vďaka množstvu čitateľov, a obsahu článkov môžu mať tieto osoby veľký vplyv na názory iných.
Instagrammeri pôsobia širokospektrálne ne užívateľov mobilnej aplikácie Instagram. Využívajú najmä fotografie, ktoré maj mnoho sledovateľov.
Youtuberi Sú profesionálni užívatelia platformy YouTube, ktorí vo svojich videách zdieľajú názory a postoje, zručnosti k rôznym témam.