Aké údaje ponúka Živnostenský register

Aké údaje ponúka Živnostenský register

Financie, Legislatíva, Marketing, Podnikanie, Produktivita, Rady a tipy
V roku 2017 podľa FINSTAT vzniklo viac ako 39 tisíc živností a SZČO. Počet zaniknutých živností a SZČO je vždy vyšší ako počet vzniknutých. Každoročne je počet zaniknutých živností na úrovni 40 000. Aby ste ako podnikateľ vedeli posúdiť, ktorá živnosť je aktuálne aktívna preverte si to na Živnostenskom registri. [caption id="attachment_52" align="aligncenter" width="900"] Aké údaje ponúka Živnostenský register (Foto: unsplash.com)[/caption] Údaje Živnostenského registra Databáza, kde si preveríte ktorá živnosť je aktuálne aktívna, to je online Živnostenský register. Tento je verejne dostupný na adrese http://www.zrsr.sk/zr_browse.aspx. Živnostenský register ponúka verejné informácie o živnostiach ako sú: • Obchodné meno • IČO • Sídlo spoločnosti • Kto je Štatutárny orgán v spoločnosti • Aké ma živnosť Predmety podnikania • Deň vzniku oprávnenia a deň zániku oprávnenia. • Prevádzkarne
Read More
Neviete čo skôr? 6 inšpirácii ako si zorganizovať prácu

Neviete čo skôr? 6 inšpirácii ako si zorganizovať prácu

Financie, Legislatíva, Marketing, Podnikanie, Produktivita, Rady a tipy
Povinnosti sa kopia a vy neviete čo skôr? Máme pre vás hneď 6 inšpirácii na to, ako si zorganizovať prácu. Pomôže zápisník, papier, pero či ceruzka, tabuľa, lístky či mnohé iné. Stačí si vybrať to najviac vyhovujúce pre vás a vašu prácu. Vždy platí, že lepšie je raz vidieť ako stokrát počuť. Aby sme zbytočne neriešili čo a ako robiť, pritom vám to nemusí vyhovovať, máme tu na miesto toho inšpirácie v podobe fotografií. Vždy platí, že lepšie je raz vidieť ako stokrát počuť. Vyberte si tak to najlepšie pre vás, máme pre vás konkrétne inšpirácie v podobe 6 inšpirácii ako si zorganizovať prácu. 6 inšpirácii ako si zorganizovať prácu Foto: unsplash.com
Read More
Ako na rodinné podnikanie v malom? Na čo netreba zabúdať

Ako na rodinné podnikanie v malom? Na čo netreba zabúdať

Financie, Legislatíva, Marketing, Podnikanie, Produktivita, Rady a tipy
Rodinné podniky a vyznačujú viacerými spoločnými charakteristikami. Hlavnou črtou je väčšinové vlastníctvo a zámer presunúť podnik na ďalšiu generáciu. Okrem vlastníka pracujú v podniku aj viacerí členovia rodiny. [caption id="attachment_33" align="aligncenter" width="900"] Ako na rodinné podnikanie v malom? Na čo netreba zabúdať (Foto: unsplash.com)[/caption] Prečo ÁNO V mnohom sa líšia od obyčajných podnikov neovplyvnených rodinnými väzbami. V rodinných podnikoch sa kladie silnejší dôraz na kultúru a hodnoty. Viac sa pozerá na iné kritériá úspechu – nie iba zisk a rast. Rozhodovacie procesy sú rýchlejšie a priamejšie. Zvyšuje sa miera podnikavosti, ak podniká otec aj mama. Podniky robia dlhodobé a stabilné rozhodnutia. Potreba vyššej snahy na získanie kvalifikovaných ľudí a zvyšovanie vlastnej vzdelanostnej úrovne. Manažéri v takýchto podnikoch dokážu viac riskovať, aj preto majú ťažší prístup k úverom. Myslite dopredu Aj tu platí, že treba byť na pozore. Rovnako ako keď plánujete dovolenku,…
Read More
Vyvarujte sa chýb! Poradíme, ako si spraviť prieskum trhu

Vyvarujte sa chýb! Poradíme, ako si spraviť prieskum trhu

Financie, Legislatíva, Marketing, Podnikanie, Produktivita, Rady a tipy
Najprv si stanovte, čo konkrétne potrebujete zistiť o trhu. Ak ste podnik zväčša potrebujete poznať vašu konkurenciu, jej ponuku a cenu, za akú ponúkajú produkty. Rovnako potrebujete poznať svojho zákazníka, a jeho preferencie. Ak si správne zvolíte kľúčové premenné, viete správne odhadnúť trendy. [caption id="attachment_37" align="aligncenter" width="900"] Vyvarujte sa chýb! Poradíme, ako si spraviť prieskum trhu (Foto: unsplash.com)[/caption] Ako si spraviť prieskum trhu Pri plánovaní prieskumu trhu nezabudnite ani na financovanie tohto prieskumu. Prieskum sa dá realizovať aj zdarma, ak Vám postačia verejne dostupné informácie. Zvoľte si správne metódy a časový plán výskumu a kontroly údajov. Cieľom prieskumu je vyhodnotenie, analýza prognóza. Na základe výsledkov môžete robiť rozhodnutia o vstupe na trh. Nebojte sa osloviť odborníkov na financie, na SEO služby a iné. Druhotné zisťovanie z dostupných údajov Medzi najlacnejšie a najviac prístupné metódy výskumu trhu patrí druhotné…
Read More